Home » Blog » Online opvallen met je bedrijf: zo doe je dat

Online opvallen met je bedrijf: zo doe je dat

online opvallen

Als ondernemer weet je vast wel dat je de digitale markt niet moet onderschatten. Je biedt misschien tastbare diensten of producten aan, maar de meeste klanten vinden jouw bedrijf toch via de digitale weg. Daarom is het zo belangrijk om op te vallen in het online landschap. Hoe doe je dat? Hier vind je praktische tips.

Benut alle platforms

Het is goed om een eigen website te hebben, maar klanten moeten die website ook vinden. Daar zorg je voor door ook actief te zijn op andere platforms. Maak gebruik van gratis social media. Ga na op welke platforms jouw doelgroep actief is en maak daar een account aan. Plaats foto’s, video’s en teksten waar je doelgroep daadwerkelijk iets aan heeft. Dat maakt het aantrekkelijk om je te volgen en zorgt ervoor dat je makkelijk een groter publiek bereikt.

Creรซer een digitale huisstijl

Herkenbaarheid is een van de belangrijkste aandachtspunten wanneer je een merk wilt creรซren. Je bent herkenbaar door altijd dezelfde stijl te hanteren. Dat doe je met behulp van een huisstijl. Deze stijl bepaalt je huiskleuren en logo, maar ook in welke toon je jouw doelgroep aanspreekt. Wanneer je een goede huisstijl creรซert, is het makkelijker om constant online te posten. Hierdoor herkennen klanten jouw berichten uit duizenden.

Investeer in advertenties

Veel van deze tips om online op te vallen zijn gratis, maar je kunt er ook voor kiezen om wat geld te investeren in jouw onderneming. Dat doe je door advertenties te plaatsen. De meest gebruikelijke manier om online te adverteren is met Google Ads. Deze functie van Google kost geld, maar valt wel helemaal te personaliseren. Heb je nog geen verstand van Google Ads? Overweeg dan om samen te werken met een Google Ads bureau. Een bedrijf als ADoptimizr weet bijvoorbeeld precies hoe je jouw geld bij Google Ads het beste benut.

Verdiep je in SEO

Er is ook een gratis manier om beter te scoren bij Google: SEO. Dit staat voor Search Engine Optimization en houdt in dat je jouw content aanpast op zoekmachines. Zo kijk je welke woorden en zoektermen vaak gebruikt worden. Je structureert je teksten ook op een goede manier en waakt ervoor dat al je teksten meerwaarde bieden en sterk geschreven zijn. Ook het gebruik van interne en externe links maakt je content aantrekkelijker voor zoekmachines.