Home » Respondenten kopen: Betalen voor Respondenten

Respondenten kopen: Betalen voor Respondenten

respondenten kopen

Of je nu als onderzoeker een groot marktonderzoek doet, of als student een enquête voor je scriptie uitzet, respondenten kopen is jezelf verzekeren van resultaat.

Je weet namelijk zeker dat je snel genoeg respons krijgt en betaalt alleen voor kwalitatieve data.

Die kwaliteit blijkt bovendien vaak beter dan opties om gratis respondenten te vinden, omdat die minder gemotiveerd zijn en bovendien heb je dan amper controle op je steekproef.

Bij ons kan je al terecht vanaf 1 euro per respondent exclusief btw (studenten / scriptie enquête vanaf 80 eurocent), vraag hier een offerte op.

Betalen voor respondenten / respondenten kopen voordelen

Waarom zou je eigenlijk respondenten kopen? Die kan je toch ook gratis vinden? Hoe vaak we dit argument wel niet hebben gehoord! En het is niet helemaal onjuist, want natuurlijk kan je uitnodigingen voor jouw enquête de wereld inslingeren via je sociale media en daarmee heel veel mensen bereiken. Maar dat je hier aantallen mee haalt zegt nog niks over de kwaliteit.

Steekproef

Want je hebt om te beginnen totaal geen invloed op de representativiteit van je steekproef. Iedereen kan dan namelijk meedoen aan je onderzoek en vaak wordt dit een vrij eentonig verhaal. Als al jouw LinkedIn connecties meedoen bijvoorbeeld, dan heb je vooral collega’s en oud-collega’s te pakken, vaak in dezelfde leeftijdsgroep en industrie. Op andere media zal je voornamelijk weer vrienden, familie en kennissen aantrekken. En dan is het maar de vraag of de respondenten wel bruikbaar zijn voor de doelgroep die je eigenlijk wil onderzoeken.

Natuurlijk kan het top zijn als je al beschikt over een mailinglijst die je kan targeten, maar ook hier heb je dus al een bepaalde band met de steekproef, het zijn bijvoorbeeld je klanten of studenten. Dit maakt dat een andere voorwaarde voor betrouwbaar onderzoek in gedrang komt, namelijk: is je steekproef wel aselect getrokken? 

Als je enkel mensen in jouw directe netwerk benaderd zal men meedoen vanuit een gunfactor en is de kans op sociaal wenselijk antwoorden heel groot. Niet erg in alle gevallen zoals een scriptieonderzoek voor je afstuderen, maar voor wetenschappelijke- of marktonderzoek doeleinden wel degelijk schadelijk. Bovendien is dan nog maar de vraag of je wel interessante (en significante)uitkomsten krijgt. 

Snelheid

Als laatste is snelheid een issue. Want als je een deadline hebt dan moet je op tijd je data verzameld hebben. Die moet je namelijk ook nog opschonen, analyseren en uitkomsten presenteren. En als je zelf aan de slag gaat dan heb je geen garanties op het tijdsverloop.

Als je echter respondenten koopt dan kan je op voorhand aangeven hoe je doelgroep en steekproef eruit zien, en ook hoe snel je de resultaten nodig hebt. Bovendien wordt je enquête dan ingevuld door gemotiveerde respondenten die bewust lid zijn van een onderzoekspanel omdat ze mee willen doen aan dit soort onderzoeken. Duidelijke voordelen van het betalen voor respondenten.

Daarbij zijn de respondenten die wij aanschrijven altijd lid van panels die voldoen aan alle voorwaarden voor goed marktonderzoek en panel beheer zoals omschreven in de certificeringen ISO 20252 en ISO 26362 en het voldoen aan marktonderzoek standaarden vanuit ESOMAR, MRS, ARF, MRIA, AMA, AMSRO en Insights Association.

Respondenten kopen marktonderzoek

Voor commercieel onderzoek zoals marktonderzoek en wetenschappelijk onderzoek rekenen wij concurrerende tarieven per respons. Daarmee betaal je enkel voor geleverde prestaties omdat daarnaast geen zaken in rekening worden gebracht zoals projectkosten en opstartkosten. 

Op voorhand wordt besproken wat de gewenste doelgroep is en hoeveel respons zal worden verzameld. Minimale afname is 100 stuks, bij lagere aantallen kunnen we aparte prijsafspraken maken. We kunnen hier samenwerken met een groot aantal enquête tools waar je enquête in kan worden gezet, zoals o.a. Survio, Qualtrics, SurveyMonkey en Formaloo. Google Forms kunnen we technisch gezien ook inregelen, maar dan zijn niet alle metingen haalbaar.

In onderstaande tabel vind je indicatieve prijzen die afhangen van de gemiddelde invultijd. Deze meten wij gedurende het project waarmee de prijs nog iets kan variëren ten opzichte van de eerste offerte, mocht de invultijd tegenvallen.

Let op: de haalbaarheid is afhankelijk van onder andere het gewenste aantal responsen en de eisen aan de doelgroep. Als er strenge kaders zijn voor de gewenste steekproef (in bijvoorbeeld leeftijd, woonplaats of opleidingsniveau) dan zal de prijs hoger uitvallen. Een vaste projectprijs is bespreekbaar.

Gemiddelde invultijd in minutenPrijs per respons
1€ 1,00
2€ 1,25
3-4€ 1,50
5€ 1,60
6-7€ 1,75
8-9€ 1,90
10-11€ 2,00
12-14€ 2,25
15-20€ 2,50
21-27€ 3,00
28-30€ 3,50
31-35€ 4,00
36+€ 4,50
Je betaalt enkel voor volledige ingevulde enquêtes door respondenten binnen de door jou gevraagde doelgroep. Alle prijzen zijn exclusief btw (21%)

Respondenten kopen scriptie enquête

Ben je bezig met een scriptie onderzoek voor je Bachelor, Master of MBA bijvoorbeeld, of wellicht zelfs met een promotieonderzoek / dissertatie voor het behalen van je PhD? Dan geven we je extra korting en verzorgen we jouw respons tegen een extra lage prijs. 

Als student kom je namelijk niet zo eenvoudig aan een goede, grote en representatieve steekproef en de gratis opties zoals SurveySwap en SurveyStudent zijn natuurlijk fantastische platformen, echter valt de respons daar nog wel eens tegen en krijg je bovendien enkel studenten die meedoen. Niet altijd (de kwaliteit) waar je op zit te wachten.

De prijzen vind je terug in onderstaande tabel, met daarbij de opmerking dat een minimale afname van 50 respondenten vereist is. Let op: dit is een indicatieve prijs, naargelang je doelgroep en steekproefgrootte kan de haalbaarheid moeilijker worden en de prijs stijgen. Er zijn geen overige kosten aan verbonden zoals opstartkosten of projectkosten, je betaalt puur voor resultaat en dus alleen voor respons. 

Let wel op dat je om met ons samen te kunnen werken een goede tool nodig hebt waarin je enquête staat. Denk aan Survio en SurveyMonkey waarbij een soms betaald abonnement vereist is. Ook zijn op dit moment de gratis opties zoals Google Forms en het proefabonnement van Qualtrics haalbaar. Je hoeft hier dus niet per se extra kosten voor te maken.

Gemiddelde invultijd in minutenPrijs per respons voor studenten
1-2€ 0,90
3-4€ 1,00
5€ 1,10
6-7€ 1,20
8-9€ 1,30
10-11€ 1,40
12-14€ 1,50
15-20€ 2,00
21-27€ 2,50
28-30€ 3,00
31-35€ 3,50
36+€ 3,95
Je betaalt enkel voor volledige ingevulde enquêtes door respondenten binnen de door jou gevraagde doelgroep. Alle prijzen zijn exclusief btw (21%)